Fjelsted Harndrup Børneunivers

Tidlig SFO

Læreplaner

I tidlig SFO følger vi som resten af Middelfart Kommune læreplans temaerne for 0.kl. Disse læner sig tæt op ad den styrkede læreplan for dagtilbud.

Dagsrytme

Dagene har en fast rytme med spisetider, aktiviteter, legefællesskaber og om eftermiddagen leg sammen med de store børn, der kommer fra skole 13.45.

Som de enkelte dage, så har ugen også sin faste rytme med mulighed for ændringer.

Mad

Vi spiser på faste tidspunkter 3 gange hver dag. Derfor skal alle have 3 madpakker med, mærket ”1,2,3” samt drikkedunk med vand. Vi følger børneuniversets kostpolitik.

Tøj

Vi hjælper sammen med jer forældre med at gøre børnene selvhjulpne både med at tage overtøj af og på og med selv at kunne mærke hvilket tøj der er passende. Det er ikke altid let, og der vil være plads til at lave fejl og lære af dem.  Det er vigtigt at der altid er passende tøj inkl. skiftetøj til hvert barn.

Det kan forventes at børnene har beskidt tøj sidst på dagen, men overtøj må gerne blive i Valhalla og bruges næste dag.